Blow Out! – The Dogmatics + Monkey Plot

Magnus Nergaard – bass
Jan Martin Gismervik – trommer

THE DOGMATICS

«The Sacrifice For The Music Became Our Lifestyle» erklærte The Dogmatics på debutskiva si i 2012. Endelig har offervilje og livsstil bragt duoen til Oslo og Hærverk, men dogmatisk er et misvisende ord hva angår disse to.

Klarinettist Kai Fagaschinski har base i Berlin, der han bidrar til å holde byen vibrerende og fet i ulike konstellasjoner under det sympatiske mottoet: «no leaders, no sidemen, no assholes». Av samarbeidspartnere vi kjenner gjennom Blow Out! er Axel Dörner og Joe Williamson.

Den australske pianisten Chris Abrahams nærmer seg å tangere «Norgesvenn»-status etter en pen rad med konserter med The Necks de siste åra. Han har vært aktiv i en rekke ganske ulike band sida seint søttitall; post-punk med Laughing Clowns, tilnærma streit jazz med The Benders – og sjølsagt deilig deilig friimpro med overnevnte Necks og flere andre.

MONKEY PLOT

Trioen Monkey Plot utgjøres av bassist Magnus Nergaard, trommis Jan Martin Gismervik og gitarist Christian Winther. De tilhører det navnløse og produktive kollektivet av unge musikere, som ellers står bak grupper som Ich Bin N!ntendo, Torg, Karoh, Oker, Mummu og flere til.

Sjøl om karene har jazzutdannelsen sin i orden er de ikke finere på det enn at de uredd, og med hell, blander inn store andeler rockeelementer i musikken, noe som er bevart for evigheten på et knippe meget bra plater over de siste 5-6 åra.

Sjekk ut greier på nett:
Kai Fagaschinski: http://kylie.klingt.org/
Monkey Plot: https://monkeyplot.com/

Musikken starter 21:00

Konsertserien Blow Out! er et samarbeid mellom jazzmusikere i Oslo og Konsertforeninga, støtta av Kulturrådet og kommunen.

Billetter: 170 / 120 (medlemspris)
Medlemskap (inkluderer konsertbilletten): 350 / 150 (student).

Bli medlem!
Som medlem i Konsertforeninga får du alltid rabatt på Blow Out, samt på de fleste andre konsertseriene våre. Du får også medlemsrabatt på Nasjonal jazzscene, Kampenjazz, Cosmopolite og andre klubber som er er medlem av Norsk jazzforum.

Kjøp medlemskap på forhånd: