Blow Out! - Thomas / Giordano / Dybbroe + Mockūnas / Fernández

///
Liudas Mockūnas - sax
Agustí Fernández - piano

Vi runder av sesongen med en skikkelig godbit!

Konsertforeninga spanderer pinne-is så langt lageret rekker (og ikke smelter).

Trioen med Pat Thomas, Andrea Giordano og Maria Dybbroe ble satt sammen til Blow Out-festivalen 2021, - og for en konsert det ble! De har fortsatt å spille sammen og nå er endelig turen kommet til å besøke oss på Kafé Hærverk. Om debutkonserten skrev Arild R. Andersen blant annet dette: "Trioen formidler med en romslighet som tjener helheten. Dette er elektroakustisk balansekunst av edelt merke."

Liudas Mockūnas besøkte Blow Out sist i 2015, så det er virkelig på tide at han kommer igjen. Med bakgrunn fra både jazz og klassisk er det kanskje ingen overraskelse at han føler seg hjemme i et improlandskap, og det har han også bevist gjennom samarbeid og innspillinger med Otomo Yoshihide, Nate Wooley, Barry Guy og hans duopartner i kveld, Agustí Fernández. Fernández har i tillegg til en lang karriere pedagog rukket å spille med de fleste på improscenen. Vi kan nevne duoplater med Peter Kowald, Derek Bailey og William Parker, og vi hørte han sist i Oslo i den glimrende trioen med Torben Snekkestad og Barry Guy.

Og så kan sommeren bare komme!

Konsertstart kl 21:00 presis, Kafé Hærverk åpner kl 20:00.
Billetter 220/160 (medlemmer)
Medlemskap 400 (inkluderer konserten samt rabatter ut året).
Blow Out! er støttet av Kulturrådet og Oslo Kommune. I samarbeid med Konsertforeninga.

Lignende konserter