Blow out! TIGERS MIND / DAG ERIK KNEDAL ANDERSEN SOLO

Niklas Adam – no input-mikser
Thomas Eiler – trommer

Dag Erik Knedal Andersen Solo – trommer

Tigers Mind kunne vært navnet på et progressivt metal-band fra Luleå, men virkeligheten er vel så lovende. Den Oslo-baserte trioen består av saksofonist Danielle Dahl, trommis Thomas Eiler og duppedittist Niklas Adam og spiller improvisert med spennvidde fra det dempa og introspektive til det støyende, ukontrollerte og primale. Musikerne har alle opp igjenom jobba med flere ulike sjangre, og influenser fra både klassisk, noise og jazz kan spores når Tigers Mind dekonstruerer musikken. Både sammen og i andre konstellasjoner har denne gjengen spilt konserter i en rekke land i løpet av de siste åra; det er lite som skulle tilsi at den stille uke kommer til å prege Mir denne tirsdagen.

Dag Erik Knedal Andersen
er ikke bare av de hyggeligste folka vi kjenner fra Steinkjer , han er også en formidabel frijazz-trommeslager, som alltid blir mottatt på Blow Out! med hosianna-rop og palmevifting. Knedal Andersen har med sin hyperenergiske og spinnvillle spillestil sanka fjær til hatten med grupper som AKODE, SAKA og The Heat Death, samt en lang rekke ad hoc-prosjekter med de beste. Men han har også vist at han klarer å skape stemning som soloartist, bevist både live og på plate. Hear the drummer get wicked.

På internettet: