Blow Out! - Ullén / de Heney + Bjorå / Vågan / Nilssen-Love

Ole Morten Vågan - bass

Paal Nilssen-Love - trommer

///

Fra Sverige kommer den velrenommerte duoen bestående av pianist Lisa Ullén og kontrabassist Nina de Heney. De har utforsket duoformatet i en årrekke, og de har også invitert med seg artister som Okkyung Lee og Mariam Wallentin.

Free Jazz Collective skriver: "If you have open ears, you shouldn't miss this one."

///

Fra Norge kommer et helt nytt bekjentskap, men samtidig ikke. Vi har hørt Karl Bjorå (gitar), Ole Morten Vågan (bass) og Paal Nilssen-Love (trommer) både på Blow Out og andre steder en rekke ganger, men nå kommer de for første gang som trio. Vi forventer en konsert på den ekspressive delen av skalaen når disse herlige musikerne setter hverandre stevne.

///

Konsertstart kl 21:00 presis, Kafé Hærverk åpner kl 20:00.

Billetter 220/160 (medlemmer)

Medlemskap 400 (inkluderer konserten samt rabatter ut året).

Blow Out! er støttet av Kulturrådet og Oslo Kommune. I samarbeid med Konsertforeninga.