Blow Out! Urge Trio (Keefe Jackson / Tomeka Reid / Christoph Erb) + Hooray Henry (Alberts / Roligheten / Strøm / Østvang)

URGE TRIO
Keefe Jackson – sax / klarinett
Christoph Erb – sax / klarinett
Tomeka Reid – cello

HOORAY HENRY
Tollef Østvang – trommer
Kristoffer Alberts – sax
Andre Roligheten – sax
Jon Rune Strøm – kontrabass

URGE TRIO
Nå som høstdepresjonen begynner å feste grepet, er det spesielt gledelig å få utenlandsbesøk og en bekreftelse på at i Blow Out!-familien er ingen noen gang aleine. Fra vår alliansepartner i vest kommer saksofonist / klarinettist Keefe Jackson. Han har operert blant de kuleste kattene i Chicago i en årrekke, som bandleder og som bandmedlem og pleier omgang med folk som Dave Rempis, Fred Lonberg-Holm og annet fintfolk.

Fra samme by kommer cellist Tomeka Reid, som i tillegg til å være en utøvende musiker, også er komponist og musikklærer på høyt nivå. Fra Sveits kommer Christoph Erb også han på saksofon og bassklarinett. Erb har et langt virke bak seg på begge sider av dammen, og er også karen bak det utmerkede plateselskapet Veto-records. Sammen utgjør de Urge Trio og er med andre ord et allsidig crew, der det kan ligge an til både groovy greier og friere former – og alt i mellom.

I sammenheng med Urge Trios europa-turné slipper bandet plate, så ta med litt ekstra cash, for du kommer til å ville sikre deg et eksemplar.

HOORAY HENRY
Også gamlelandet stiller med et sterkt lag i kveld. Saksofonist Kristoffer Alberts er en gjenganger i Blow Out-sammenheng, som vi kjenner fra flere ad-hoc konstellasjoner og fra band som Cortex og SAKA. I SAKA finner vi også bassist Jon Rune Strøm. Ellers har vi hørt Strøm med f.eks Frode Gjerstad Trio og på hans egen soloskive som kom ifjor.

Saksofonist Andre Roligheten har bakgrunn fra knallbra band som Team Hegdal, Albatrosh og Friends & Neighbours. I sistnevnte spiller også trommis Tollef Østvang, som også står på besetningslista til supre All Included. Sjøl om akkurat denne sammensetninga er ny for Blow Out!, våger vi å garantere et massivt frijazz-angrep fra den norske firerbanden Hooray Henry.

Sjekk ut folk på nett:

Keefe Jackson
Tomeka Reid
Christoph Erb
Andre Roligheten
Tollef Østvang
Veto-records

Meld din interesse på Facebook og følg oss på Twitter

Konsertserien Blow Out er et kjærlighetsekteskap mellom jazzmusikere i Oslo og Konsertforeninga, sponsa av Kulturrådet og Oslo Kommune.