Blow Out! WINTHER/NERGÅRD/LINDVALL+ WILLERS/MARIEN/KNEER

BORBETOMAGUS er desverre avlyst.

I stedet kommer Christian Winther, Magnus Nergård og Johan Lindvall. Hurra!

WILLERS / MARIEN / KNEER

Andreas Willers – gitar

Christian Marien – trommer

Meinrad Kneer – bass

WILLERS / MARIEN / KNEER

Andreas WIllers har holdt det ekte i Berlin siden lenge før muren falt og Kreuzberg for alt vi visste var en type pølse. Opprinnelig fra en avantgardistisk bluesbakgrunn tok han på begynnelsen av 80-tallet gitaren med seg inn i det evetyrriket vi kjenner som frijazz. Siden det har han vært en drivende kraft på den alltid vilt eksperimenterende og innovative tyske scena, en posisjon han har befesta både live og på plate. (Sjekk for eksempel ut bandet Grid Mesh, med bl.a. vår venn Johannes Bauer.)Med seg har Andreas to noe yngre karer fra samme by, trommis Christian Marien og bassist Meinrad Kneer. De som har begynt å pugge til Blow Outs julequizz vil med en gang huske Marien fra en intens konsert med Superimpose, ved starten av fjoråret. Bassist Meinrad Kneer har tilhold både i Berlin og i Amsterdam, der han begge plasser bidrar til at ikke jazzen selger ut og blir daff og snill. Trioen ga ifjor ut skiva Nulli Secundus og nå vi gleder oss til å oppleve dem i levende live.

På verdsveven:

Meinrad Kneer: http://www.meinradkneer.eu/