Blow Out! Yes Deer + Gjerstad / Lonberg-Holm

Frode Gjerstad – treblås
Fred Lonberg-Holm – cello og elektronikk

YES DEER
Yes Deer er et nytt bekjentskap på Blow Out!, men uten at det betyr at medlemmene aldri har sjangla hjem en vinternatt før. Den norske gitaristen Karl Bjorå vil folk som følger med ha hørt med det noisy jazzcrewet Megalodon og det jazza noisecrewet Brute Force. På kostskole i Sverige møtte han saksofonisten Signe Dahlgreen og trommis Anders Vestergaard, som begge er foretaksomme danske musikere, sistnevnte bl.a. sammen med pianist Jacob Andersskov.

Bandet har spilt sammen sida 2009 og har to solide plateutgivelser bak seg, i tillegg til turneer over store deler av Europa. Vi ser fram til å høre Yes Deer sin hissigbråkete frijazz på Mir.

FRED LONBERG-HOLM / FRODE GJERSTAD
Den følgende duoen utgjøres av to av de mer formidable stayerne på scena. Av nyere prosjekter den amerikanske cellisten Fred Lonberg-Holm er involvert i er Survival Unit III med sjølveste Joe McPhee og Ballister, med vår egen Paal Nilssen-Love. Et tredje tilfelle det vil være naturlig å trekke fram i denne sammenhengen er VC/DC, der vi også finner hans makker for kvelden Frode Gjerstad.

Gjerstad omtales fortjent med andakt når vi snakker friimpro her til lands. Klarinettisten / saksofonisten har sida søttitallet vært involvert i et utall prosjekter, så som det historisk signifikante Detail, det mektige Circulasione Totale Orchestra og sjølsagt Frode Gjerstad Trio. Dette blir vilt.

Sjekk ut folk på nett:
Yes Deer på Soundcloud: https://soundcloud.com/ yes-deer

Frode: http://frodegjerstad.com/

Fred, som ikke har oppdatert sida siden det var naturlig å ha med et «Bush Sucks»: http:// www.lonberg-holm.info/

Konsertserien Blow Out! er et samarbeid mellom jazzmusikere i Oslo og Konsertforeninga, støtta av Kommunen og Kulturrådet.

Meld din interesse på Facebook, følg Blow Out på Twitter