Elsa Bergman / Kristin Andersen / Ketil Gutvik + Ungsoloen: Hans Kjorstad

Elsa Bergman spiller kontrabass, Kristin Andersen spiller blokkfløyte og trompet, Ketil Gutvik spiller gitar. Sammen utgjør de en rykende fersk trio som vi ser for oss at fort vil bli en gjenganger hos de skandinaviske improv-arrangørene.

Sideserien UNGSOLOEN har vært en del av Gutvik Ukentlig siden 2011. Den handler om litt yngre improvisatører som spiller eksklusive solosett, før Gutvik henter inn noen av verdens fineste improvisasjonsmusikere. Kveldens solist er Hans Kjorstad (fele).

Hva er Gutvik Ukentlig?

I dette tiåret har sommer-improv-konsertserien Gutvik Ukentlig funnet sted på stadig nye, gode lokaliteter i Oslo. I 2011 var bydelspuben Tamara scene for konsertserien og i 2012 og 2013 ble den knøttlille platesjappa Stein og Jord Platebar og bokhandleren Cappelens Forslag den naturlige ramme for et program preget av det fantastiske eurpoeiske improv-miljøet. I 2014 slo serien nye røtter i Boksen på Kulturhuset på Youngstorget og Taxi Take Away. De siste årene har Axel Dörner, Julie Kjær, Joe McPhee, Paal Nilssen-Love, Eivind Opsvik, Rachel Musson, Raymond Strid, Rudi Mahall, Dominic Lash, Pat Thomas, John Russell, Audrey Lauro, Okkyung Lee, Tobias Delius, Akira Sakata, Steve Noble, vært noen av navnene som prydet programmet. Sideserien Ungsoloen har befestet seg som det naturlige supplement til et program i internasjonal toppklasse.

Meld din interesse på Facebook

Hele programmet for årets sesong av Gutvik Ukentlig finner du på Gutvik.com