F/ eks: Ahti & Ahti + Silicone

Velkommen til F/ eks – en konsertserie for elektronisk musikk og eksperimentell pop, kuratert av jenny Berger Myhre og produsert av Femme Brutal!

17.10.19 på Deichman Grünerløkka:

Ahti & Ahti (F)
Ahti & Ahti er Marja Ahti og Niko-Matti Ahti. Duoen kombinerer feltopptak med konkretmusikk og live jobber de med dette sammen med amplifiserte objekter og modulær synthesizer. Begge er en del av kollektivet Himera i Turku, Finland.

Silicone
Silicone er Magnus Skavhaug Nergaard og Natali Abrahamsen Garner. De fleste kjenner dem fra utallige konstellasjoner løst tilknytta jazzen, men de fleste er kanskje ikke like kjent med sideprosjektet Silicone hvor bass, gitar, vokal og opptak smeltes og mekkes sammen i underfundige lydlandskaper og vignetter.

Dørene åpner 21:00

CC 170 / 120 (medlemmer av Konsertforeninga / student)

f/eks er et samarbeid med Konsertforeninga, med støtte fra Oslo Kommune og Norsk Kulturråd.