F/eks: Danielle Dahl / Sihtx

\\(^ヮ^)/
Endelig kan vi invitere til en ny runde F/eks etter vårens stillstand! Vi får omsider høre Sihtx spille, og i tillegg er vi utrolig glade for å ha Danielle Dahl i byen. Velkommen til en nydelig kveld med eksperimentell elektronisk musikk på din favorittlufthavn!
٩(◕‿◕)۶

DANIELLE DAHL
er en norsk lydsynthesist og videograf som er basert i LA. Dahl arbeider med identitet, seksualitet og transcendens, og komponerer musikk med et provoserende godt øre og vakker presisjon. I 2019 lagde hen 100 timer musikk til installasjonen Proportions of Time, om Salton Sea og begrensningene ved menneskets persepsjon, i tillegg til live foley for figurteaterstykket Sponge Hollow ved RedCat LA. Med debutalbumet «Loosening Orion’s Belt» fra 2018 ble Dahl tildelt prisen for mest innovative album av Statens Kunstfond i Danmark.

SIHTX
Under aliaset Sihtx skaper komponist og lydkunstner Signe Heinfelt Tolbøll eksperimenterende elektronisk musikk med hverdagsobjekter, elektronikk, datamaskin og field recordings. På scenen har hun blant annet med seg hjemmelagde elektroakustisk instrumenter, og fremviser musikaliteten i tingene vi omgir oss med i hverdagen. Sihtx er et musikalsk prosjekt hvor nettopp gjennomsiktigheten mellom den opprinnelige lydkilden og den elektroniske prosesseringen er sentral. Sihtx’ musikk er kjent for å være organisk og ofte støyende – på den gode måten.

CC: 170 / 120 (medlemmer av Konsertforeninga, student)

Det er begrenset plass, vi anbefaler at du kjøper billett på forhånd om du vil sikre deg plass.

Dørene åpner kl 15:30 på Mir. Kom tidlig om du vil!
Konsertstart 19:30.

Hold avstand, vask henda og bli hjemme om du er syk!

F/ eks er en konsertserie for elektronisk musikk og eksperimentell popmusikk, kuratert av Jenny Berger Myhre og produsert av Femme Brutal, i samarbeid med Konsertforeninga. Med støtte fra Oslo Kommune og Kulturrådet.