F/eks: Frvldz / Mads Kjeldgaard

(^O^☆♪)  Den 30. September presenterer F/eks to kunstnere i hver sin ende av den elektroniske skalaen — fra de algoritmiske akkordene til Mads Kjeldgaard til Frvldz’ fri-improvisert ambient med elektronisk prosessert trompet! Det er duket for nok en bra kveld på Mir! ♥‿♥ FRVLDZ Frvldz er Ingrid Frivold i fri lek hovedsakelig med trompeten, der hun lager lydlandskaper ved elektronisk behandling av klanger. Ingrid gjorde sin første konsert som Frvldz på Khartoum 8. mars 2019 og har siden spilt en rekke konserter både i Norge og utenlands, i tillegg til en 3-timers sending på RadiOrakel i mars. Hun har vært aktiv også under vårens nedstenging, med både konserter på Brakkesyke, Blitz-TV sammen med Sysselmann, og mye mer.  Ingrid Frivold er et kjent navn i Oslos undergrunns-scene. Hun kuraterte impro-serien Jazz in Khartoum våren 2019, og har gjort konserter med blant andre Faith og Okay Kaya i år, vært bærende element på «Faust» sin remix av Lydia Laskas «Levitation» og er kjent fra band som Beglomeg og Frank Znort Quartet.  MADS KJELDGAARD Mads Kjeldgaard er en komponist og lydkunstner som arbeider med elektronisk musikk.  Hans hovedinteresse er computer-musikk. Gjennom bruk av selvskrevne algoritmiske systemer og DIY-elektronikk undersøker han konsepter som tid, persepsjon, og “levende” lydomgivelser. Ved å uttrykke seg hovedsakelig gjennom programvare, ender komposisjonene hans ofte opp som kode som rammer inn omstendighetene for komposisjon, heller enn det spesifike ved kunstformen. Kjeldgaard har laget elektronisk musikk siden barndommen, først gjennom sample-basert hiphop. Dette har manifiestert seg i en livslang nysgjerrighet rundt kunsten å sample, samt anskaffelse, arkivering og manipulasjon av materiale som lar seg sample — fra crate-digging i gamle vinylsjapper til å utforske verden av klanger og lyder med en mikrofon.  Han har studert Elektronisk Musikkomposisjon ved Dansk Institut for elektronisk Musik (DIEM), i tillegg til å ha en grad i journalistikk. Han arbeider ved Norsk Senter for Kunst og Teknologi (aka Notam) i Oslo (F/eks sitt yndlingssted!), og er del av nyMusikk sin Composer Group.  Som utvikler bidrar han til en rekke open source programvare-prosjekter relatert til digital kunst. I 2019 vant han en gull-pris ved the International Spatial Audio Conference. CC: 170 / 120 (medlemmer av Konsertforeninga, student) Vi anbefaler at du sikrer deg billett på forhånd: https://konsertforeninga.ticketco.events/no/nb/e/feks_frvldz__mads_kjeldgaard Dørene åpner kl 15:30 på Mir. Kom tidlig om du vil! Konsertstart 19:30. F/ eks er en konsertserie for elektronisk musikk og eksperimentell popmusikk, kuratert av Jenny Berger Myhre og produsert av Femme Brutal, i samarbeid med Konsertforeninga. Med støtte fra Oslo Kommune og Kulturrådet.