F/eks: Hamlam / The Lost Tangos

‿︵‿︵‿ Intricate sonic details intertwine with playful yet sharp melodic experiments, a double bill of curiosity & joy ~ F/eks presents Hamlam and The Lost Tangos (Guoste Tamulynaite & Jan Martin Gismervik) this spring ! ‿︵‿︵‿

HAMLAM

Hamlam er en norsk elektronikaprodusent som nylig har gitt ut et fantastisk oppløftende debutalbum, der lytteren blir tatt med på et panorama av varme og metalliske teksturer og synth-klanger, i et spill av treffsikre komposisjoner. Hamlam har et forfriskende musikalsk uttrykk som leker med referanser til japansk 80-talls elektronika og left-field synthpop. Debutalbumet "Forming Harmonies" viser en som har skikkelig teft for melodier og rytmer: intrikate detaljer av lyd flettes sammen med lekne og skarpe melodiske eksperimenter. Dette er musikk med stort overskudd og oppfinnsomhet, og det liker vi godt!

~~~~~~~~~~~~~~~

THE LOST TANGOS

Duoen The Lost Tangos består av Jan Martin Gismervik på trommer, elektronikk og diverse annet, og Guoste Tamulynaite på elektronikk, litauisk strengeinstrument kankles, og diverse annet. "Diverse annet" kan på mange måter være undertittelen til begge disse mulittalentene, som du garantert har hørt spille i alle mulige konstellasjoner før: både innenfor fri impro, pop, eksperimentelle sjangre og samtidsmusikk. Som The Lost Tangos forener Guoste og Jan Martin alle sine krefter, og trekker inn materiale og konsepter fritt fra hele kunstnerskapet og blander det bekymringsløst sammen til et sjangerbevegelig mylder av et uttrykk. The Lost Tangos omfavner populærkulturelle referanser og skaper momenter av riff, rytmer, lydverdner som spraker som poppende godteri på tunga, musikk som kommer ut av nysgjerrighet, dratt fram av trygge hender.

~~~~~~~~~~~~~~

Mir åpner 19:00

Konsertstart 20:00

CC: 230 / 170 (studenter og medlemmer av Konsertforeninga)

Illustrasjoner av Zarina Saidova

F/eks er en konsertserie for elektronisk musikk og eksperimentell pop, kuratert av Jenny Berger Myhre og produsert av Femme Brutal, i samarbeid med Konsertforeninga, med støtte fra Oslo Kommune og Norsk Kulturråd.

Lignende konserter