F/eks: Jessica Sligter / ILKAMA

(★^O^★) Vi er superglade for å få Jessica Sligter på besøk fra Berlin , og endelig etter det som føles som en evighet av utsettelser og lockdowns får vi høre vidunderlige ILKAMA. Kom og gled dere over fabelaktig eksperimenterende popmusikk på Mir! ◕‿◕

JESSICA SLIGTER
er en nederlandsk utøver og komponist med base i Berlin, som lenge var bosatt i Oslo. Hennes kunstnerpraksis befinner seg i skjæringspunktet mellom ulike eksperimentelle uttrykk, med tilsnitt av konseptualitet og illevarslende elektronikk. Sligters fjerde soloplate Polycrisis:yes! presenterte en futuristisk idé om kollapset europeisk identitet. Bestillingsverkene hennes inkluderer Movements I for Tøyen Fil og Klafferi, Two Figures for vokalensemblet Oslo14 og Dark Passenger i samarbeid med Jenny Hval. Sligter grundet foreningen Nuts And Bolts, som promoterer desentraliserte og eksperimentelle uttrykk i musikkteknologi.

ILKAMA er soloprosjektet til Vilde Ilkama Nupen fra Sgrow. Hun debuterte i 2018 med EP’en «Rite of Passage», en samling låter inspirert av future soul og LA beat. Albumet «Visceral Reactions» ferdigstilles i disse dager, med planlagt utgivelse våren 2022. ILKAMAs musikk bærer preg av en forkjærlighet for found sound/feltopptak, off-kilter beats og nostalgi. På F/eks stiller ILKAMA med et improvisert sett for laptop, kassettspiller og små, analoge synther. Grumsete, industrielt, meditativt, melodiøst er stikkord som kanskje er beskrivende, kanskje ikke.

CC: 170 / 120 (medlemmer av Konsertforeninga, student)
Dørene åpner kl 17:00 på Mir. Kom tidlig om du vil!
Konsertstart 19:30.
Kjøp billett på forhånd for å sikre deg en plass!

F/ eks er en konsertserie for elektronisk musikk og eksperimentell popmusikk, kuratert av Jenny Berger Myhre og produsert av Femme Brutal, i samarbeid med Konsertforeninga. Med støtte fra Oslo Kommune og Kulturrådet.

—— ENGLISH ——

(★^O^★) We are thrilled to have Jessica Sligter visiting us from Berlin, and finally after what feels like an eternity of postponement we can present the wonderful ILKAMA. Come and rejoice over fabulous experimental pop music at Mir! ◕‿◕

JESSICA SLIGTER
Is a dutch performer and composer based in Berlin, who for a long time resided in Oslo. Her art practice is between different experimental expressions, with a tendency towards conceptuality and ominous electronics. Sligter’s fourth solo album Polycrisis:yes! Presented a futuristic idea of the collapse of the European identity. Her commissions include Movements I for Tøyen Fil og Klafferi, Two Figures for the vocal ensemble Oslo14 and Dark Passenger in collaboration with Jenny Hval. Sligter founded the association Nuts and Bolts, who promote decentralised and experimental expressions in music technology.

ILKAMA
is the solo project of Vilde Ilkama Nupen from Sgrow. She released her debut EP in 2018, called “Rite of Passage”, a collection of songs inspired by future soul and LA beat. The album “Visceral Reactions” is being finished as we speak, expected during the spring of 2022. ILKAMA’s music carries a love for found sound / field recordings, off-kilter beats and nostalgia. At F/eks, ILKAMA will improvise on a set of laptop, cassette player and small, analogue synths. Muddy, industrial, meditative, melodious are descriptions that might fit, or perhaps not.

CC: 170 / 120 (members of Konsertforeninga, student)
Doors open at 17:00 at Mir.
Come early if you want to!
First concert at 19:30.
Buy a ticket in advance to secure a place!
Tickets on doors only if not sold out.

F/eks is a concert series for electronic music and experimental pop music, curated by Jenny Berger Myhre and produced by Femme Brutal, in collaboration with Konsertforeninga. Kindly supported by Oslo Kommune and Kulturrådet.

Lignende konserter