F/eks: Sommer & Strings & Timpani + ŌTONN

Sommer & Strings & Timpani

Tromme- og gitarduoen Strings & Timpani bruker improvisasjon og preparerte instrumenter som sine hovedverktøy for å utforske nye ideer i det klassiske duoformatet, med rytmisk musikk som flyter mellom verdensmusikk, jazz og lo-fi pop.

Duoen består av trommeslager Øyvind Hegg-Lunde som bl.a. spiller i trioen Building Instrument, José Gonzales sitt indiepopband Junip og psych-rock-bandet Electric Eye, og gitarist Stephan Meidell som spiller i Cakewalk og TRIGGER og har ulike soloprosjekter som Metrics Ensemble – i tillegg spiller begge i Erlend Apneseth Trio.

Med seg på denne konserten har de Espen Sommer Eide, komponist, musiker og kunstner fra Tromsø som er spesialist i datagenerert lyd, lydkunst og feltopptak. Gjennom musikkprosjektene Alog og Phonophani har han vært blant de mest framtredende representantene for eksperimentell elektronisk musikk i Norge, med en rekke utgivelser på plateselskapet Rune Grammofon. Eide er også medlem av teaterkollektivet Verdensteatret, som har hatt omfattende internasjonale turnéer og utstillinger.

ŌTONN

ŌTONN er en elektroakustisk duo bestående av de to unge og lovende italienerne Andre Silvia Giordano (vokal og elektronikk) og trommeslager Nichols Remondino:

"ŌTONN stems from the need for expression of two young artists, which comes in the form of processed sound before being assembled from a post-everything perspective and with an emphasis on interplay approach. The duo create multiform improvisation combining suspended moments with noisy and groovy passages. They take great care of timber in a constant state of flux made of moods and contrasts which are in turn part of different narratives."

Konsertstart 20:00 presis.

CC: 200 / 150 (medlemmer av Konsertforeninga, student)

Med støtte fra Oslo Kommune og Norsk Kulturråd.

Lignende konserter