F/eks: Why Kai + Mörmaid

Velkommen til mer F/eks på Mir!

Why Kai sentrerer seg rundt komposisjonene til pianist og elektronisk musiker Kai von der Lippe. Med bakgrunn og utdannelse i akustisk jazz/improvisert musikk og elektronisk klubbmusikk, har han i dette prosjektet kombinert de to musikalske verdenene.
Han utformer komponerte og utviklende låter hvor lyder fra jazz/impro-scenen blandes med dansbare rytmer og tung bass.

Sammen med Jo David Lysne, Daniela Reyes og Elias Tafjord har Kai utformet en konsert i form av en multimedia-reise, hvor retro filmer, animasjoner og midi-styrte roboter integreres i helhetsopplevelsen. Preparert piano, trekkspill, akustisk gitar og feltopptak blandes sammen med synther og programmerte trommer, og skaper en kontrast mellom det statiske elektroniske og det levende akustiske.

NB: Joel Ring er vikar for Jo David Lysne på denne konserten.

Mörmaid er en konstant utforskende skikkelse innen progressiv elektropop, og har bevist å være en ustoppelig kraft i krysningspunktet mellom det eksperimentelle og det fengende. Med en sterk sans for rytmisk energi og harmonisk driv, en eterisk stemme og personlige tekster, er musikken hennes følsom, hypnotisk og med en uimotståelig puls som tar deg til fange. Hun har så langt samarbeidet med artister som Bård Berg, Ben Alexander og Murmur, og spilte under by:Larm i 2021. I skrivende stund jobber hun med EP nummer to som slippes høsten 2022.

CC: 200 / 150 (medlemmer av Konsertforeninga, student)

I samarbeid med Konsertforeninga, med støtte fra Oslo Kommune og Norsk Kulturråd.

Lignende konserter