F/ Eks: Zoe Mc Pherson / Stine Janvin

Avant-clubbing med F/ Eks!

Zoe Mc Pherson sto øverst på ønskelista når programmet til den første sesongen av F/ Eks skulle snekres og det ser ut som julenissen kommer 13 dager for tidlig for de av oss som bryr seg om eklektisk, ambisiøs og tidsriktig elektronisk musikk. Hennes siste prosjekt «String Figures» er beskrevet som en audiovisuell vev, bestående av blant annet elektronisk musikk, koreografi og og videokunst. Hva hun tar med seg i kofferten til sin første Oslokonsert vet ikke vi, men det blir garantert noe du ikke har hørt før.

Vokalist Stine Janvins prosjekt Fake Synthetic Music har vi også mistenkt at kunne gjøre seg ypperlig i klubbformat på Jaeger Oslo. Stine utforsker lyd og visuelle illusjoner ved å imitere syntetiske lyder med sin egen stemme, og med et integrert og pulserende strobelysdesign blir totalopplevelsen unik.

F/ eks er en ny konsertserie for elektronisk musikk og eksperimentell popmusikk, kuratert av Jenny Berger Myhre og produsert av Femme Brutal, i samarbeid med Konsertforeninga. Med støtte fra Oslo Kommune og Kulturrådet.

CC: 170 / 120 (medlemmer av Konsertforeninga, student)