Femme Brutal 8. mars festival

Femme Brutal inviterer til festival på Ingensteds den 8 mars!

I samarbeid med Olivias Rekorder og Ergi har det blitt laga en samleplate og denne skal lanseres! I tillegg blir det konserter, panel og appeller.

OLIVIAS REKORDER OG ERGI
– Vår skeive, feministiske 8. mars-markering her i Norge trenger et soundtrack, og vi ønsker med denne samleplata å lage en slægers-plate som kan bli en del av vår 8. mars-tradisjon. Vi har vært ute etter bidrag som er eksplisitt eller implisitt skeive og feministiske og tar opp alt fra problembeskrivelser, personlige erfaringer eller bare glede og hurra! Stikkord: Polyamorøs gospel, homofil droneambient, bifil opera, lesbisk visesang, kvinnelig shanty, transkjønna trance, drag-metal, kjønnsdysforisk folkemusikk, høyresopende postpunk, late bloomer barnesang, ikke-binær ska-jazz, BDSM-blues, feminin gutt-hyperpop, eller bare kampsanger for det vi tror på; 6-timers arbeidsdag, nei til kjønnsbasert vold, hjelp mot giftig maskulinitet, et tredje juridisk kjønn, flere krisesentre og solidaritet med våre søsken rundt om i verden.

SOSIALISTISK KOR
– Koret ble stiftet i 1975. Korets formål er å støtte opp om og fremme sosialistisk kultur og politikk gjennom korsang og ved andre kunstneriske virkemidler.
De synger alt fra kjærlighetssanger til sanger for arbeiderbevegelsen og sanger om internasjonal solidaritet. I mange år har de satset på å oppføre store musikkverk i samarbeid med forskjellige kunstnere: vise - og operasangere, skuespillere, musikere, dansere, forfattere og komponister.

SLITENELITEN
– Sliteneliten er fortellingen om unge radikale som prøver å følge drømmer mens de har to og tre jobber, samtidig som frivilligheten skal dyrkes og man ender opp med merkelapper som «kulturelite» og «feministelite» mens man sitter der i en alder av tjuefem med en årslønn på 200 000 og en angstdiagnose levert i posten fra DPS.
I en søken etter hvor de skal rette langfingern sin skrangler de seg frem med en akkurat passe melodiøs viserock og synger ut på Vossamål mot prestasjonsjag, ubrukelige politikere, rikfolk og annet pakk.
GASPARD
Undergrunnslegendene Gaspard kommer og fremfører nyskrevet låt de har spilt inn til Olivias Rekorder og Ergi samleskiva!
Bandet har spilt sammen siden de var tenåringer på Blitz, og har opp gjennom årene spilt på det meste av scener i Oslo.

OHNESORG DJs
– Ohnesorg spiller subversiv visesang, med fokus på sanger som vil si noe. Sanger som er fengende og fine, og som samtidig forteller noe om samfunnet vi lever i. Det kan være historier om Oslo slik det en gang var, husokkupasjoner, desertører, forbudt kjærlighet, drømmer om en verden uten grenser eller tapte revolusjoner. Denne dagen spiller de låter som inspirerer dem og håper å inspirere deg!Følg med for mer i programmet!

CC: 200 / 150 (medlemmer av Konsertforeninga, student)
Dører 18:00 // konsertstart 20:00

Lignende konserter