Femme Brutal & Fett: JD Samson + Handjerks

Femme Brutal og Fett inviterer til klubbkveld med Handjerks og JD Samson fra LE TIGRE!

HANDJERKS (NO/BERLIN)
Handjerks er et prosjekt som på mange måter ble født i Bodø, men har vokset fram i Berlin. Musikken kan sammenfattes som queer, experimentell pop med en touch av maksimalisme. Denne sommeren kommer Handjerks til å gi ut EP’en „Indexikal“ hos New Pangea (www.newpangea.biz, bl.a. Alexander Geist „A Woman’s Right to Choose“) og gleder seg til å presentere det nye materialet i Oslo.
www.soundcloud.com/thehandjerks
www.handjerks.com

JD SAMSON (US)
JD Samson – ja, du hørte rett – feministikonet JD Samson fra det legendariske elektropønkbandet Le Tigre kommer til Oslos fineste Maksitaksi for kjøre en DJ-session som kommer til å drepe dansegulvet. JD er også kjent fra bandet MEN og for sitt engasjement som aktivist med fokus på feminisme og LHBT-spørsmål. Hun har arbeidet med politikk, kunst og mote under sin mangeårige karriere som musiker, produsent og DJ. Samson har turnert som DJ siden 2001 og har funnet veien til forskjellige scener og sjangere. Uansett om hun spiller på en mørk nattklubb, et museum eller en playa, så har JD et eneste mål: «Creating spaces for rad people to dance…»

Som vi sa sist gang hun var i Oslo: Welcome everyone! This will be a kick ass evening in the basement where all the pretty and ugly things are happening. Og som Emma Goldman sa: If I can’t dance, it’s not my revolution.