Femme Brutal & Fjellparkfestivalen: Uttakskonsert

Etter vinter kommer vår, og hvert år blir det uttak for Norges lengstlevende rockefestival nede i kjelleren på Revolver! I år blir uttaket i Oslo 14. mars i samarbeid med Femme Brutal, og vi velger to band herfra som får spille på Fjellparkfestivalen 18-20. juli.

Fjellparkfestivalen er en liten idyllisk musikkfestival i Flekkefjord, hvor hovedscenen (Fjellparken Amfi) ligger i naturskjønne omgivelser med utsikt over fjorden. Festivalen, som drives hundre prosent på idealistisk grunnlag, ble etablert i 1982 og regnes for å være Norges lengstlevende rockefestival; i 2019 blir Fjellparkfestivalen arrangert for 38. gang!

Som festival ønsker vi å tilby en god og interessant blanding av utenlandske artister og større etablerte norske artister, men med en klar hovedvekt på ”ungt, nytt og norsk”. Hvert år velges det ut heldige artister og band som får sjansen til å dele scenen med noen av landets største artister.

Bandene som spiller på uttaket er:
Ane Bjerkan: Ane krysser av kategoriene pop, folk og eksperimentell musikk med en egen signatur – senest på den kommende EPen Songs for Jirka, manet fram i løpet av noen januarkvelder på en hytte langt uti de iskalde tsjekkiske skogene.

Daufødt: Det er ikke alltid et band sender uttalte nikk til moderne New York-hardcore (Warthog) og pop fra forgåtte tider (Paddy McAloon), men Daufødt gjør nettopp det. Musikkskole-punk er sjelden en hedersbetegnelse, men Daufødt tvinger seg fram som et lovende punk-utspring fra de skolerte korridorer.

Audrey’s Dance: Drømmefremkallende, iskald pop med tilbøyeligheter til å klikke fullstendig i skokikker-ånd, mens dansen venter like rundt hjørnet ved neste taktskifte.

Gutsies: En farlig duo av vestkyst-eksilere med støvlene trygt plassert i ei sensøttitalls punkgjørme, med en eim av mørkelilla skrekkfilm-fascinasjon i de kjeftende tekstene, enten det er oppdiktede eller høyst reelle samfunn de spytter på.

Monograf: Postrock fortapt dypt i de norske skoger. Trollbindende felepartier over massive gitarspor og taktteft hentet fra proggens mest utflippa avkroker.

CC: 100,- / 18+

Les mer om Fjellparkfestivalen på www.fjellparkfestivalen.com.