Femme Brutal: Daufødt + From Scratch

Femme Brutal presenterer to av Norges råeste band, Daufødt og From Scratch, på Revolver!

Daufødt
Gjennom en serie hårreisende konserter på Bylarm, Vill Vill Vest,
Trondheim Calling, oppvarmingsjobber for Honningbarna og Sløtface og å bli kåret til Månedens Urørt, har Daufødt blitt den nye store rockesnakkisen. På valkyrisk kommando fra vokalist og kunstner Annika Verdal Homme blir konsertene deres til en orgie av frigjort energi, av frustrasjon som blir til fryd. Etter å ha sluppet singelen «Ingenmannsland» i slutten av august forbereder bandet seg nå på å slippe debutalbumet «1000 Island» på Fysisk Format 18/9. Skiva er et oppgjør med hykleri og dobbeltmoral, religion og ikke minst et oppgjør med gubber på generell basis. Forbered deg på en musikalsk knyttneve du sjelden kommer til å glemme!

From Scratch
En jentegjeng fra Oslo innså at drømmen om å bli rockestjerner var for sterk til å gi slipp på. Med mammas LP-samling og pappas kassegitar bestemte jentene seg for å starte et band fra scratch, «From Scratch». Bandet lager musikk innenfor sjangeren indierock, men har i løpet av kort tid skapt sitt helt eget musikalske uttrykk bestående av fengende melodier, grungy gitarriff og leken synth som limer alt sammen. From Scratch legger stor vekt på tekstene, som både er personlige og samfunnskritiske.

Velkommen til høstens første Femme Brutal konsert!

CC: 150 kr . 20 år leg plikt.

NB! Det er fortsatt begrenset kapasitet, kjøp billetter her.