Femme Brutal: GIRL // ANTLER

Torsdag 19. januar på MIR // 20:00

GIRL:
Ina Sagstuen (vokal)
Christian Winther (gitar, vokal)

ANTLER:
Natali Abrahamsen Garner (vokal)
Johan Lindvall (synth)
Axel Skalstad (trommer)

Historien så langt:
For litt over ett år siden kokte vi i Femme Brutal opp en elllevill drøm om å få et bestillingsverk til vår årlige festival. Valget falt raskt på duoen Propan, som hadde imponert og forført oss som support for Inga Copeland på Revolver og på søsterserien vår Blow Out. Duoen, bestående av vokal – og effekt-geniene Ina Sagstuen og Natali Abrahamsen Garner, hadde akkurat den kombinasjonen av fryktløs DIY-attitude og bunnsolid kunstnerskap som skulle til for å kunne levere et nytt stykke musikk til festivalen vår, og i slutten av august 2016 premierte Propan og Femme Brutal #SWAGGER på Parkteatret, et ambisiøst stykke for 9 musikere, en elektroakustisk collage forankret i stemmens muligheter og begrensninger.

Tilbake til 2017:
Vi inviterer Ina og Natali tilbake til Femme Brutal for å sparke i gang året, denne gang som representanter for hvert sitt band. La oss kalle de popgrupper:
Duoen GIRL bringer varme, myke toner, sammensmeltende vokalharmonier og intens stillferdighet. Debutplata «Sea and Dirt», (som nå finnes på vinyl fra SusannaSonata) anbefales til alle som trenger en dose nedstrippet popmagi i livet sitt.

Antler kommer til oss med en betraktelig kjøligere type alternativpop i kofferten. Med minimalistisk synth, drømmende, nesten søvnig vokal og halvveis myke, halvveis kantete beats blir det kunstpop etter alle kunstens regler. Debutplata «Bonbons» kom ut på NO FOREVERS i fjor.

Pris: 150 / 100 (medlemmer av Konsertforeninga)
Medlemskap for 2017 koster 350,- (inkludert kveldens konsert) og kan kjøpes i døra (vi tar kort). Da får du rabatt hos oss resten av året, hos Blow Out samt hos andre arrangører tilknyttet Norsk jazzforum.

Foto: Jenny Berger Myhre