Femme Brutal: Grouper (US)

Femme Brutal og Konsertforeninga er stolte over å presentere en unik og sjelden konsert med fantastiske Grouper i Tøyenkirka i Oslo.

NB! Begrenset plass. Fri aldersgrense.

Grouper er enkvinnesprosjektet til den amerikanske musikeren og billedkunstneren Liz Harris, hyllet opp i skyene av blant annet Wire Magazine og Pitchfork. Kjent for sine stillferdige, søkende og meditative arbeider med stemme, gitar, vokal, effekter og feltopptak har hun blitt en av de mest interessante stemmene vi vet om, med en katalog av fantastisk vakre innspillinger på samvittigheten. Med sine to siste album Ruins og Grid of Points har hun utvidet palletten med piano, og det er hovedsaklig materiale fra disse to platene hun skal fremføre i Tøyenkirka denne torsdagskvelden.

Noen ord om Ruins:

«Ruins is one of her finest works, full to the brim with emotion in spite of the aching space at its heart.” Fact Magazine

«Harris deploys silence and sound artfully and masterfully throughout. And the closer you listen, the more intimate it becomes.” The Quietus

«Here she foreswears the looping pedals and the innumerable layers of fuzz, and what we’re left with is achingly beautiful.” Pitchfork

«‘Ruins’ is radical in its closeness.” Clash

«It’s an almost-pitch-perfect progression of eight tracks across 39 minutes.“ The Wire

«A supremely melancholy late-night hymn to lost love.” Drowned in Sound

Femme Brutal er et feministisk booking-og DJ-kollektiv i Oslo, som i samarbeid med Konsertforeninga arrangerer konserter i Oslo, med fokus på kvinnelige musikere.

Dører: 20:00
Konsert: 21:00
Billetter: 250 / 200 (medlemmer/student – husk gyldig bevis)

Foto: Tanja Engelberts