Femme Brutal: Jenny Berger Myhre (slippfest) + Live Sollid

Femme Brutal presenterer:
Jenny Berger Myhre (slippfest!)
Support: Live Sollid
DJ Stiv Heks

på Deichmanske bibliotek, Grünerløkka

Jenny Berger Myhre er en av de kuleste kvinnene vi vet om i Oslo by. Hun har spilt radikal visesang for oss med Ohnesorg ved flere anledninger og er i tillegg en fantastisk foto-og videokunstner. Når hun nå slipper debutalbum på kassett (via Canigou Records og The Lumen Lake) er Femme Brutal stolte over å stå for slippfesten.
.
På «Lint» utforsker Jenny elektronikk, stemme, lydopptak og teksturer i form av lo-fi kollasjer. En låt fra kassetten ble nylig spilt på BBC radio 3’s prestisjetunge Late Junction og «Lint» ble også varmt anbefalt av Borealis-sjef Peter Meanwell i et intervju i Klassekampen.

Kassetten blir selvfølgelig å få kjøpt denne kvelden, du kan sjekke ut musikken her:

Som support har Jenny invitert vokalist og låtskriver Live Sollid, som også skal gjøre et solosett. Hun skriver minimalistiske pop/singersongwriter-låter som fremføres som utstikkere i et ellers improvisert landskap akkompagnert av live electronics og synther. Vanligvis står hun helt alene på scenen med sin kjære laptop og en haug med knotter og fadere. Låtene er enkle og melankolske med en smakfull blanding av akustiske og elektroniske elementer.

Hun har nylig sluppet singelen «My Empty Apartment» som har blitt godt mottatt.

Stiv Heks står for taffelmusikk på sine circuit bended’e synther mellom slagene.

Dørene åpner 18:00, første konsert ca klokken 19:00

Billetter selges i døra og koster 100,-
Billetten inkluderer enkel matservering av den veganske sorten.
Øl og vin kan kjøpes og nytes.

Foto: Jenny Berger Myhre