Femme Brutal: Josephine Foster (US) + Kristine Marie Aasvang

Femme Brutal presenterer: Josephine Foster (US) på Kafé Hærverk

Amerikanske Josephine Foster er en multiinstrumentalist og singer-songwriter med et helt eget uttrykk, som er både vakkert, utfordrendene og hypnotisk. Som en del av det noe udefinerbare «new weird America» har hun i over et tiår levert kunstferdige folk-ballader med et passe vindskeivt tilsnitt, og en bejublet stemmebruk. Josephine Foster kommer til Femme Brutal og Kafé Hærverk med dobbeltalbumet Faithful Fairy Harmony, 18 låter inspirert av natur, spiritualisme, livet og døden (intet mindre).

Support: Kristine Marie Aasvang

Kristine Marie Aasvang har operert i undergrunnen som singer-songwriter, lydkunstkomponist og som korist i flere bandsammenhenger på diverse scener rundt om i landet siden 2007. Hun er kjent fra band som The Secret Sound of Dreamwalkers og The Harvey Steel Show, men kommer til oss som soloartist.

Billetter:

230 (ordinær) / 180 (student/ medlem). Studentbevis eller medlemskort (Konsertforeninga eller andre medlemsklubber i Norsk jazzforum) må. fremvises)

Femme Brutal er et feministisk booking- og DJ-kollektiv som i samarbeid med Konsertforeninga har arrangert konserter, festivaler og andre arrangementer i Oslo siden 2011. Støttet av Oslo Kommune og Kulturrådet.