Femme Brutal: Lav Sol + LNUA

Tips! Det er mulig å kjøpe rabattert kombobillett for denne og konserten med Salenta + Topu / Amina Hocine i Tøyen Kirke dagen før!

●・○・●・○・●●・○・●・○・●●・○・●・○・●●・○・

LAV SOL

LAV SOL er Heiða Karine Jóhannesdóttir (tuba), Håvard Aufles (keys) og August Glännestrand (trommer), kjent fra band som Skrap, Skadedyr, Broen, A / H / M , Han Gaiden og Smiling.
Sammen lager de improvisert musikk inspirert av electronica, hip hop og rock. Akustiske instrumenter smelter sammen i kretsen av elektroniske lyder som blir komplementert av visuals og inviterer publikum inn i en sonisk metamorfose. Deres første album Live at Dokkhuset kom ut tidligere i år på Pluritone.

LNUA

LNUA er soloprosjektet til musikeren og lydkunstneren Luna Cesilie Storeide, også kjent fra rockebandet Heave Blood & Die.

LNUA utforsker lydlandskaper som gjenspeiler flyktigheten og kaoset i våre liv, og henter inspirasjon fra både ambient, støy- og klubbmusikk. Hun blander sømløst mellom atmosfæriske teksturer og energiske partier, og musikken er både medrivende og engasjerende. Hun har i flere år utforsket og utviklet sitt eget artistiske uttrykk, og etter å ha omfavnet sin egen kjønnsidentitet falt brikkene endelig på plass. Selv om hun trekker inspirasjon fra hennes opplevelser som transkvinne, er musikken noe alle kan kjenne seg igjen i. LNUA er industriell musikk for sarte sjeler.

●・○・●・○・●●・○・●・○・●●・○・●・○・●●・○・

Femme Brutal er et feministisk booking og DJ-kollektiv basert i Oslo og Bergen som organiserer konserter i samarbeid med Konsertforeninga. Med støtte fra Oslo Kommune og Kulturdirektoratet.

Dører: 20.00
Billetter: