Femme Brutal: Queer-feministisk 8. mars

Femme Brutal inviterer til en queer-feministisk 8. mars feiring på Ingensteds.

Det har nærmeste blitt tradisjon med Femme Brutal 8.mars feiring og vi gleder oss til å feire denne dagen med ALLE kvinner, ikke-binære og queers i år også.
8. mars er en dag for solidaritet og feministisk kamp og ikke minst en kveld hvor vi kan danse, synge og mobilisere til fremtidige kamper sammen.

Vi har gleden av å dele 5 kule artister som spiller for oss denne kvelden:

GASPARD,
LESLEY,
FRVLDZ
og
DEATHMAN
+ DJ MOR EFRONY

FRVLDZ

Frvldz er Ingrid Frivold i fri lek, alene på scenen med trompet og ableton maler hun landskap av lyd. Ingrid har tatt med seg denne musikken på scener og gallerier, kulpitter og siloer. hun er også kjent som musiker og komponist bak Teater Innlandets produksjon av "Evangeliet etter Jesus, Himmelens Dronning" med Esben Esther som Jesus, som medlem av Beglomeg og tidligere mangeårige trompetist i Frank Znort Quartet.

GASPARD

Siden Oslobandet Gaspard (indie/støypop) først spilte sammen som tenåringer på Blitz har det blitt en del 8. mars-konserter. For et drøyt år siden fant de sammen igjen, og slapp låta "Ikke ring" - en oppfordring om å ikke ta telefonen når sjefen ringer. Denne våren er de aktuelle med singelen "Må jeg alltid bære min egen kropp", musikkvideo og enda et singelslipp Gaspard gleder seg til å feire interseksjonell 8. mars med oss!

LESLEY

Lesley från Ringön i Göteborg, Bohuslän, Sverige spelar skramlig och barrig pop.

Ljudvärldar från Norrlands skogar till industriområden lite i utkanten framträder ur Viktoria Ottosons sång och gitarr, Maria Källström och Toivo Säwéns trummor och bas, och Nils Westmans gitarr, orgel och synth.

Låtarna handlar om en semestercigarett vid Bottenviken och att köpa croissanter i en Renault Super 5 på väg till Arles.

Lesley har stått på scener i Göteborg, Malmö och Umeå och tar nu E6 norrut för första gången - säkert inte den sista.

DEATHMAN

Deathman is a genre-confused, subcultural supergroup consisting of members from Intetskjønn, Level & Tyson and the drag king legends Gutta. According to themselves they are Norway's first and only drag king band.

Join Deathman's ritual concert for Femme Brutal in Oslo 8th of March!
Like a colonoscopy it will be a cleansing of shit that needs to get out but might be stuck. Deathman will take you through pain, laughter, sweat and tears, apathetic drum machines, synths, growling, intense guitar-solos, confused genres and ambiguous atmospheres until your sacrifices bleed out of you so we can kill, bury, penetrate, care, share and party with whatever decides to reveal itself.

MOR EFRONY

Mor Efrony is an artist, musician and a dj. She travels the world collecting and producing music. In her dj sets she brings Afro-Asian and Mediterranean elegance mixed with dark electronica. She plays warm sounds & rhythms from her eclectic collection of treasures. From ancient lullabies to techno, hints of psy-trance, bright disco & chubby acid bass lines.

Det vil også bli bokstand fra Anarres og appeller fra Reclaim Pride!

Femme Brutal er et feministisk booking-og DJ-kollektiv i Oslo, som i
samarbeid med Konsertforeninga arrangerer konserter i Oslo. Med støtte
fra Oslo Kommune og Norsk Kulturråd.

Dører: 19:30
Billetter: 220 / 160 (medlem av Konsertforeninga / lavtlønna)

Lignende konserter