Femme Brutal x Bergen Kjøtt DIY Julemarked: Ævestaden + Elida Høgalmen

Lørdag 9 desember ringer vi julen inn med et godt gammeldags julemarked!

NB! I Bergen!

Byens kunstnere, musikere og assorterte entusiaster tar med seg selvlaget tøy, utstyr, plakater, ziner og mer som du kan kjøpe til din lillebror, storesøster, mamma, pappa eller bestemor til jul.

Markedet starter kl 16 og første konsertstart er kl 19. Hvis du vil bidra med et bord med din kunst / merch send oss en PM! Bord er gratis:-)

ÆVESTADEN

I 2021 mottok den svensk-norske trioen Ævestaden Folkelarmprisen (åpen klasse) for debutalbumet Ingen Mere Gråter. Med det tradisjonelle og det moderne kombinert på en sømløs måte, fikk gruppen raskt en plass på den internasjonale folkemusikkscenen. I 2022 ga de ut en samarbeids-EP med indiebandet Benedikt, "Jag är sen igen".

Ævestaden er synonymt med lange salmer, moderne tekster, poplåter og en lyd som ikke frykter det klare, det skitne, det elektroniske eller det tradisjonelle. Deres varierende instrumentkombinasjoner, med lyre, fele, kantele, vokal, munnharpe og elektronikk, åpner for et unikt lydbilde når tidløse harmonier, og lag med enkle motiver, skaper en åpen og stemningsfull verden.

Sangene handler om det bevisste og underbevisste – det sekulære og det hellige – om liv og død. Det handler om de store følelsene; fra en intensiv bønn om å komme inn i himmelriket til et inderlig ønske om at noen en gang vil tenke på deg når de legger seg.

ELIDA HØGALMEN

Elida Høgalmen er en indiepop singer-songwriter basert i Bergen. Hennes debut-EP «Past» ble utgitt i 2018. Singelen «Modern Love» ble utgitt i 2020. Hun har fått mange lovord for sin komposisjon og stemme. Hun er også å se i ulike konstellasjoner og band rundt omkring i byen. Hennes første solo-album i full lengde skal slippes i november 2023.

Femme Brutal er et feministisk booking og dj-kollektiv basert i Oslo/Bergen, som organiserer shows i samarbeid med Konsertforeninga. Med et ønske om å få flere damer opp på punkscenen, men har nå gått over i flere sjangre som sprer seg til jazz, elektronika og støy. Med støtte fra Oslo kommune og Kulturdirektoratet.

Dører: 16:00

Første konsert: 19:00

Billetter: 100 / 75 (Ordninær / student)

—<3—

Bergen Kjøtt er en gammel fabrikk og vi jobber med å legge til rette for bedre tilkomstveier. Vi har tilkomst fra gatenivå, tar imot servicehunder og har toalettfasiliteter tilgjengelig for alle kjønn og tilrettelagt for rullestolbrukere. Besøkende med rullestoler har tilgang til 2. etasje Fabrikkhallen gjennom sideinngangen på baksiden av bygget og heisen fra gatenivå - med veiledning fra personalet i Bergen Kjøtt (sideinngangen er via en rampe opp til en trinnhøyde på +/-2 cm. Alle dører for ruten ovenfor har en bredde på min. 110 cm).

Ledsagere har gratis adgang, men må registrere seg i forkant av arrangementet.

Mer informasjon: https://www.bergenkjott.org/kontakt

Bergen Kjøtt støtter aktivt opp om et antirasistisk, inkluderende miljø fritt for trakassering og diskriminering. Alle kjønn, alle bakgrunner og funksjonsevner hos artister, ansatte og publikum blir verdsatt og respektert hos oss. Velkommen!