Femme Brutal x Blow Out! Oslo 14 + Not on the Guestlist

Konsertforeningas Blow Out og Femme Brutal slår sine pjalter sammen for å gi dere denne festkvelden. Vokalensemblet Oslo 14 fremfører to nye stykker av Andreas Backer og Guro Skumsnes Moe, mens duoen Not on the Guestlist (Ole Mofjell og Natalie Sandtorv) kommer med en ny plate på trappene.

NOT ON THE GUESTLIST
Natalie Sandtorv – vokal
Ole Mofjell – trommer

OSLO 14
Andreas Backer – kunstnerisk leder
Bendik Sells
Lisbeth-Anita Grimsø Olsen
Karoline R. Albrigtsen
Sean Bell
Petter H. Bermingrud
Seshen
Birte Slettevoll
Giuseppe Creazzo
Ingrid V. Henriksen
Caroline A. Bakke
Vemund G. Kjelstad
Eva B. Storrusten
Live S. Schulerud
Eline H. Åsbakk

NOT ON THE GUESTLIST
Duoen Not On The Guestlist vil stamgjester huske med godfølelse fra festivalen vår i 2015. Vokalist Natalie Sandtorv har ellers hatt gang i band som Mimosa og Köh. Hun debuterer som soloartist på plate denne høsten og ellers er New Roots Trio verd å sjekke ut, der også NOTG-trommis Ole Mofjell inngår. Mofjell spiller ellers med Brute Force, for bare å nevne en av mange baller som holdes i lufta.

OSLO 14
Dette formidable vokal-ensemblet består av et stadig skiftende antall sangere, mange – dog langt fra alle – med bakgrunn fra NMH. De har operert sida 2014 og hadde sin konsertdebut på Ny Musikks Only Connect-festival året etter. Oslo 14 kombinerer improviserte og komponerte uttrykk og blant folk som har komponert for dem finnes topp folk som Sofia Järnberg, Susanne Wallumrød og som i kveld, Andreas Backer.

Backer er en gammel kjenning av Blow Out!, og har besøkt oss med en rekke prosjekter de siste åra, i grupper som Björn Berg Borg, Hot Four og som solist. Det har tidvis vært pussige saker, men alltid besnærende og veldig fett. Vi gleder oss til å se hva slags galskap han kan dra fjorten andre velskolerte vokalister med på.

Sjekk hjemmesida til Oslo 14: https://oslo14.no/
og Soundclouden til Not On The Guestlist: https://soundcloud.com/notontheguestlistduo

Konsertserien Blow Out er et samarbeid mellom jazzmusikere i Oslo, støtta av kommunen og Kulturrådet, og takk faen for det.

Dørene åpner 20:30, musikken starter 21:00
150 / 100 (medlemmer)