Folkehelsa / Circuit / Frivil / Sassy Kraimspri

Lørdag kveld presenterer Ladyfest Oslo en godteripose med herlige musikkere Folkehelsa, Circuit, Frivil, Sassy Kraimspri.

Folkehelsa

Etter å ha ulma i undergrunnen en tid, har Folkehelsa sprunget fram fra bakgatene i hovedstaden. Bandet er en interessant ny røyst i det alternative og folkemusikkinspirerte musikalske landskapet i Norge. Musikken spenner fra nytolkinger av tradisjonelle folketoner, til egenkomponerte låter med friske tekster og et tilhøende snev av nordnorsk sarkasme. I samspillet mellom bassriff, vokalharmonier og fiolinspill, skaper Folkehelsa et unikt uttrykk, der det lekende og alvorlige fra byhverdagen møtes. Sjekk ut musikken deres her

Circuit

spiller alternativ dream-pop med referanser til 90-tallet. Repeterende melodier, edgy gitarer, effekter og elementer av støy. Bandet består av Therese Lunde på gitar og vokal, Hanne Østerhus på synth og vokal, Anne Marte Danielsen Espeseth på bass og Heidi E. Follett på gitar.

Frivil

Frivil er et Oslo-band som oppstod våren 2012. Siden oppstart har bandet vokst fra fire til fem medlemmer. Sounden er i stadig utvikling med inspirasjon fra blant annet sludge, hardcore og punk. Med sitt dysfunksjonelle, men ambisiøse ensemble, og en høylytt vokalist, drar de hverandre stadig i nye retninger. En schizofren cocktail av Akerselvas bunnslam. Bon Appétit!

Bandet består av: Sebastian Hovind – Gitar Andreas Nor – Gitar Bosse Krogh Kiønig – Bass Elisabeth Samstad – Vokal Tina Østad – Trommer

Sassy Kraimspri

I følge NRK P3 Urørt er musikken melodiøs, riffbassert punk, med elementer fra 90-tallets stoner rock og grunge. Smarte tekster og interessante vri på sjangersammensettinger gjør at Sassy Kraimspri står i sin egen, spennende bås musikalsk. De har opparbeidet seg et solid rykte som et eksplosivt og tight liveband.

Årets Ladyfest blir en todagers festival på Deichmanske bibliotek på Grünerløkka. Konsertforeninga er stolte av å samarbeide med Ladyfest om et program med råflotte artister, skuespillere, tegneserieskapere, forfattere, kunstnere og dansere.

Hele programmet finner du på ladyfestoslo.com. Du kan også følge Ladyfest Oslo på Facebook og Twitter