Frode Gjerstad Trio plus + Tigerfish & Lioncats

Signe Krunderup Emmeluth – saksofon

Vetle Larsen – trommer

FRODE GJERSTAD TRIO PLUS

Frode Gjerstad omtales fortjent med andakt når vi snakker friimpro her til lands. Klarinettisten / saksofonisten har sida søttitallet vært involvert i et utall prosjekter, så som det historisk signifikante Detail, det mektige Circulasione Totale Orchestra og sjølsagt hans egen trio, for anledninga forsterka med en + 1.

Bassist Jon Rune Strøm, har vi møtt ved flere frydefulle anledninger her på Mir opp igjennom: All Included, Large Unit, Universal Indians med Joe McPhee og også som en formidabel soloartist.

Den London-baserte keyboardisten / pianisten Pat Thomas blir av kredible forståsegpåere betegna som en moderne legende på improscena og har spilt med godfolk som Thurston Moore, Paul Dunmall og sist gang han var på Mir var i kvartetten med Lotte Anker, Ingebrigt Flaten og Ståle Liavik Solberg.

Steve Noble starta ut i det smått legendariske eksperimentielle poporkesteret Rip Rig & Panic tidlig på 80-tallet og har siden samarbeida med det som kan blåse, hamre og slå av av fete impro & jazz musikere både fra Europa og annetsteds. Det er opplegg til en særdeles udaff kveld med både unge og gamle ringrever denne velsigna tirsdagen.

TIGERFISH & LIONCATS

Også den oppvoksende generasjon musikere skal representeres, og det skal gjøres behørig ved at den danske saksofonisten Signe Krunderup Emmeluth for første – men helt sikkert ikke siste – gang avlegger Blow Out! en visitt. Emmeluth studerer for tida på jazzlinja ved NTNU i Trondheim og har vist seg særs habil, både som komponist og som improvisatør. Med til Mir er studiekamerat og trommis Vetle Larsen, som i ulie konstellasjoner spiller i stadig økende radius fra campus. Det er med udelt glede vi ønsker duoen med det forlokkende navnet Tigerfish & Lioncats velkommen.

Konsertstart klokken 21:00.

Følg Blow Out! på Facebook.

Konsertserien Blow Out! er et samarbeid mellom jazzmusikere i Oslo og Konsertforeninga, støtta av Kulturrådet og Oslo Kommune.

Konsertstart klokken 21:00. Billetter 150/100. Medlemsskap for 2016 koster 300,- (da får du konserten med på kjøpet).