Geitekillingen som kunne telle til 10

Geitekillingen vil gjerne vise barna hvor flink den er til å telle og hvor flinke Nils og Espen er til å spelle. Ja, på mange strenger! – eller kanskje heller på rør og skinn!

Alf Prøysens historie om ”Geitekillingen som kunne telle til ti” fortelles og illustreres musikalsk i denne produksjonen. Ulike dyr i historien får ulike musikalske uttrykk gjennom et bredt spekter av instrumenter og sjangere. Telling og varierte taktarter skaper en annerledes musikkopplevelse for publikum, enten de er små eller store. Spennvidden i musikken er stor, men det er ikke til å komme bort fra at Nils og Espen har sin musikalske bakgrunn og sitt uttrykk som jazzmusikere.

Nils Jansen og Espen Rud har i flere år reist mye for Rikskonsertene med denne produksjonen og spilt i et par hundre barnehager og vel så det i tillegg til åpne konserter på festivaler, kulturhus og lignende. Begge har lang erfaring med konsertvirksomhet for barn og unge.

Nils Jansen spiller diverse fløyter, sopranino-, alt- og bass-saksofon, C-klarinett, bass- og kontrabassklarinett. Espen Rud forteller historien ved siden av å spille på trommesett og andre perkusjonsinstrumenter. Begge synger litt, ikke mye!, og lever seg inn i dyras roller.

Musikken er originalskrevet for Geitekillingen. Noe av Nils og det meste av Espen.

Dørene åpner kl. 12.00, konserten starter kl. 13.00.

Under 2 år: Gratis

2-15 år: 50,- / voksne: 100,-

Vi tar kort i døra, kun cash i kiosken. Vel møtt!

Blårollinger: Hjemmeside / Facebook