Georg Jojje Wadenius feat VJ Palegolas + The Four m/ Ikke bare rør

Hold hesten, puss brillan, rens øra & dra med deg noen unger på høstens trivligste lørdags formiddag

Over 2 akter med rein og skjær musikkglede, vil en svensk progjazzlegende, Oslos trivligste og flinkeste VJ & Trondheims snodigste multiinstrumentalistshow glede barn og unge i alle aldre.

GEORG “JOJJE” WADENIUS feat VJ PALEGOLAS

Det er rett og slett en levende legende vi har fått tak i her. Georg “Jojje” Wadenius har spilt med de største, fleste og beste. Jojje har en lang og innholdsrik karriære med spillejobber og oppdrag i hele verden. Han har turnert og vært i studio med folk som Cornelis Vreeswijk, James Brown, Simon & Garfunkel, Diana Ross, Steely Dan, Robert Plant, Blood, Sweat & tears, Aretha Franklin blandt noen…

For mange i Norden er han nok mest kjent for sine barneviser, blandt annet har han laget musikken til Kalles klatretre samt en mengde andre viser og barneproglåter fra barne-tv ++ Det er noen av disse låtene han skal fremføre under Ultima. Til å akkompagnere Jojje har vi booka inn Jazzmontørs favoritt freelancer. VJ Palegolas skal lage animasjoner til Jojjes låter der han på direkten, tegner og mixer inn låtenes identitet og kjærlighet. Den lune Grekeren fra Svergie med sognedialekta er en topp type som nettopp mottok en pris fra Noregs mållag.

Les mer om Jojje her eller besøk hjemmesiden hans her

Her er en snippet fra sist Palegolas aka Cuckoo lagde barnefest med visuals på Parkteateret

THE FOUR – IKKE BARE RØR

Audun Eriksen er en fyr vi har prøvd å få tak i lenge og endelig har vi klart det ! En herlig type med sans for lek, musikk, teknologi og nyskapning. Sammen med sin makker Truls Lorentzen utgjør han The Four som skal gi oss forestillingen “ikke bare rør”.

Ikke bare rør er en morsom konsert for barn i alle aldre hvor Truls og Audun spiller på grønnsaker, luft, lys, varme, publikums neser, rør og mye annet du ikke trodde var mulig. Her blir ulike objekter fra skogen, leketøysbutikken, dagligvarebutikken, fabrikken og kjøkkenet forvandlet til helt utrolige instrumenter og musikken trylles frem fra løse luften.

Stikk innom Audun & The Four her

ULTIMA

Ultima er Nordens største samtidsmusikkfestival som arrangeres i september hvert år. I 2011 finner festivalen sted 8.-17. september.

Ultimas hjemmesider

BLÅROLLINGER

Blårollinger er en konsertserie for barn og voksne som går på Parkteateret i Oslo. De setter den nære opplevelsen med musikerne i forsetet, sammen skal publikum og utøvere oppleve magien musikk er i levende live.

Blårollingers Hjemmesider

JAZZMONTØR

Oppe under et høyt tak på Grønland sitter vi i Jazzmontør og gjør vårt ytterste for å lage vakre prosjekter, der vi setter sammen av ting du ikke visste du likte.

I fjor var vi med å lage Ultimas teaserfilm der vi bygget et tre, , dokumenterte store deler av festivalen og laget en bokstavelig talt sagomsust avsluttningsfest på Blå.

Mer informasjon: http://www.parkteateret.no