Goylem Space Klezmer & DJ Ramonas

Femme brutal er et feministisk klubb kosept i samarbeid med konsertforeningen:

Onsdag 14.9 presenterer vi:

Goylem space kletzmer spiller opp til dans kl: 21.30

Goylem Space Klezmer plays new Norwegian klezmer – accoustic, electronical, traditional & experimental – triggered & inspired by a deep impulse of space exodus.

Bandets vokalist har bakgrunn fra sigøynermusikk og bringer inn et element av mellomkrigstidas kabarettradisjon med en følsomhet og en formidlingsevne som streber mot de store forbildene i jiddisk sangtradisjon. Erlend Barrat-Due Solum er en oppseilende stjerne blant Skandinavias klezmerklarinettister. Fiolinist Ingrid Halvorsen er klassisk skolert, med et langvarig kjærlighetsforhold til Béla Bartók. Nikolai Rohrlapper er spent fast i trekkspillselene og Øystein Hvamen Rasmussen spiller perkusjon. På kontrabass stiller Hans Erik Wagner, kjent fra Rex Rudi.

Etter bandet kan vi høre velvalgte toner fra DJ Ramonas.. Hun spiller det du digger, men ikke har hørt før!

En helaften du ikke vil gå glipp av…