Gutvik Ukentlig: Eilertsen/ Meaas Svendsen/ Sørlien Holen/ Gutvik + Callewaert

Gutvik Ukentlig 2020

Konsertserien som i starten fikk endene i Akerselva til å svømme baklengs. De som forvillet seg inn i Lillebar på Blå tirsdag den 15. juli 2003 fikk oppleve en eksklusiv konsert med Ingebrigt Håker Flaten, Klaus Ellerhusen Holm og Ketil Gutvik. Reisen har vært lang siden den gang og mot alle odds drar Ketil Gutvik i gang 18. årgang av sommerkonsertserien fra tirsdag 28. juli. Noen av de aller første navnene er med på nytt, gjerne i kobling med helt nye navn på konsertserien. Endene ble igjen i Akerselva, men fire ting er sikkert: Alltid sommer, alltid tirsdag, alltid fri-improvisert, alltid med noen av de beste musikerne Norge har å by på.

28. juli
Henriette Eilertsen / Ane Marthe Sørlien Holen / Christian Meaas Svendsen / Ketil Gutvik
/ fløyte / slagverk / kontrabass / gitar /
Ungsoloen: Stan Callewaert
/ kontrabass /

Dette er Julikvartetten! Den smaker modne jordbær og rips som snart ber om å bli plukket og spist. Den smaker fløte og vaniljesaus. Ikke la juli gå fra deg uten et varmt møte med Julikvartetten.
Den fantastisk fløytisten Henriette Eilertsen tar endelig steget inn i hovedprogrammet på Gutvik Ukentlig. I den forbindelse oppstår Julikvartetten med Ane Marthe Sørlien Holen, Christian Meaas Svendsen, Ketil Gutvik, i tillegg til Henriette selv.
Det føles helt overflødig å prøve å beskrive hvilke sjangerkneiper denne kvartetten vanker på. Summen av musikere sier sitt og det blir opp til lytteren å la sommervinden leke med håret.

På grunn av begrenset kapasitet i år er det mulighet for å sikre seg billett på forhånd her:

dør: 1930 konsert: 2000 billett: 100,- (men grisen bestemmer)
LAB, Kulturhuset, Youngsgate 6, presenteres av Konsertforeninga
www.gutvik.com/ukentlig