Gutvik Ukentlig: Ratkje/ Nilssen - Love/ Gutvik + Ungsoloen: Amalie Dahl

Gutvik Ukentlig for nittenende gang!
I dette tiåret har sommer-improv-konsertserien Gutvik Ukentlig funnet sted på stadig nye, gode lokaliteter i Oslo. I 2011 var bydelspuben Tamara scene for konsertserien og i 2012 og 2013 ble den knøttlille platesjappa Stein og Jord Platebar og bokhandleren Cappelens Forslag den naturlige ramme for et program preget av det fantastiske europeiske improv-miljøet. I 2014 slo serien nye røtter i Boksen på Kulturhuset på Youngstorget og Taxi Take Away. De siste årene har Axel Dörner, Julie Kjær, Joe McPhee, Paal Nilssen-Love, Eivind Opsvik, Rachel Musson, Raymond Strid, Rudi Mahall, Dominic Lash, Pat Thomas, John Russell, Audrey Lauro, Okkyung Lee, Tobias Delius, Akira Sakata, Steve Noble, John Butcher, Elsa Bergman, Thomas Lehn vært noen av navnene som prydet programmet. Sideserien Ungsoloen har befestet seg som det naturlige supplement til et program i internasjonal toppklasse.

Tirsdag 17. august på Kafé Hærverk

Maja Ratkje / Paal Nilssen-Love / Ketil Gutvik

/ vokal og elektronikk / trommer / gitar /

Maja er overalt hele tiden, Paal er overalt hele tiden, men denne gode tirsdagen i august har Gutvik klart å få dem til "bare" å være sammen med han på Gutvik Ukentlig. Ord som nedstrippet har kommet opp i forberedelsene til denne konserten, og den som kommer får høre hvor nedstrippet det kan bli.

Ungsoloen: Amalie Dahl

/ sax /

Amalie Dahl er en dansk altsaxofonist, der siden 2018 har været bosat i Trondheim, hvor hun er uddannet fra Jazzlinja ved NTNU. Amalies hjerte banker for improviseret musik, hun elsker at skabe musik i øjeblikket, og jagter momentet hvor det uventede sker. Amalie er kreativ og initiativrig, og spiller med en masse energi og overskud. Amalie er at høre i bands som Dafnie, SuperFlipp og pladeaktuelle Skurkar, og i tillæg som soloartist og i ad hoc konstellationer.

STED 10. august:
KAFE HÆRVERK
Hausmanns gate 34, 0182 Oslo
TID: dør 1930 konsert 2000
DAG: hver tirsdag fra 3.8 til 7.9
BILLETT: Den gule grisen sjekker din forhåndskjøpte billett fra ticketco (150,-)

Konsertene er støttet av Norsk jazzforum, Norsk Kulturråd, Oslo Kommune og arrangeres i samarbeid med Konsertforeninga.