Gutvik Ukentlig: Skumsnes Moe / Knedal Andersen / Gutvik + Løvseth

Gutvik Ukentlig 2020

Konsertserien som i starten fikk endene i Akerselva til å svømme baklengs. De som forvillet seg inn i Lillebar på Blå tirsdag den 15. juli 2003 fikk oppleve en eksklusiv konsert med Ingebrigt Håker Flaten, Klaus Ellerhusen Holm og Ketil Gutvik. Reisen har vært lang siden den gang og mot alle odds drar Ketil Gutvik i gang 18. årgang av sommerkonsertserien fra tirsdag 28. juli. Noen av de aller første navnene er med på nytt, gjerne i kobling med helt nye navn på konsertserien. Endene ble igjen i Akerselva, men fire ting er sikkert: Alltid sommer, alltid tirsdag, alltid fri-improvisert, alltid med noen av de beste musikerne Norge har å by på.

4. august:
Guro Skumsnes Moe / Dag Erik Knedal Andersen / Ketil Gutvik
/ kontrabass / trommer / gitar /
Ungsoloen: Magnus Løvseth
/ tuba /

Guro Skumsnes Moe gjør comeback på Gutvik Ukentlig. Det gjør hun helt rent og helt ekte på trio med Dag Erik Knedal Andersen og Ketil Gutvik.

Om Guro: With a primitive and direct approach she seeks for a physical sound through bass and voice. To search for a sound that is not possible.The instrumental approach has elements of friction and noise, and draw inspiration from concrete music, noise and performance.

Om Dag Erik: Perhaps best known for his “hyperactive-take-no-prisoners” approach to drumming, he has been an ubiquitous musician on the Norwegian improvised music scene over the last couple of years, as well as touring all over Europe with groups such as SAKA and AKODE

Ungsoloen

Magnus Løvseth er en improviserende samtidsmusiker som ofte oppsøker det genuine og det kompromissløse. Det fine med disse to aspektene er at de ofte ikke lar seg finne, og sjeldnere gir seg til kjenne. Det er vanskelig å vite hva du får når du går på improkonsert med Magnus, for i det ene øyeblikket er det bare en kropp, en mikrofon og masse digitaleffekter, i et annet får du støyende lyder fra en tuba, og et tredje får du et sammensurium av bevegelse og tekst.
Med impro ønsker Magnus å finne ut hvordan kroppslighet påvirker musikken, og hvordan musikken påvirker kroppen. Dette kommer til uttrykk gjennom konsertopplevelser med høy intensitet, uansett om det er svake og sparsomme lyder, eller eksplosjoner av støy og kaos. Musikk kan være full av energi uansett hvordan den ser ut. Derfor er improkonsert med Magnus alltid noe litt utenom det vanlige.

På grunn av begrenset kapasitet i år er det mulighet for å sikre seg billett på forhånd her:

dør: 1930 konsert: 2000 billett: 100,- (men grisen bestemmer)
LAB, Kulturhuset, Youngsgate 6, presenteres av Konsertforeninga
www.gutvik.com/ukentlig