Hairy Bones

Det er nok en ny dag på jobb for Paal Nilssen-Love. Han hiver i seg frokosten, smører to skiver med gulost på og sykler avgårde til nærmeste lurvete spillested, stempler inn og lager et jævla helvete med trommene sine, som vanlig. Han har fått med seg Massimo Pupillo fra Zu på bass denne gangen. For en gangs skyld en italiener som ikke spiller glatte eighties-greier og ser sånn ut også, tenker Paal. Ikke har han gått på norskkurs heller. Dermed må han jo være the real deal.

Nilssen-Love og Pupillo spilte sammen i Norge i vår også, da sammen med Terrie Ex i OffOnOff. Både på Mono og Nattjazz viste de hvorfor “Death Jazz” er den nye portvinen. Oppå denne “rytme”-seksjonen ruller, triller og skriker denne gangen Peter Brötzmann på saksofon og japanske Toshinori Kondo på trompet.

Skiva kom i vår, og er helt umulig å høre på. Live slipper du ikke unna.

Grønland har sluppet unna frijazz litt for lenge, men fra nå av er det slutt. Gloria Flames er åstedet for Konsertforeningas nykker denne gangen.