Harpetussa

I et slott med seksten tårn i et and langt borte, bor det en prinsesse, og hver dag spiller hun på harpa si. Vinden elsker prinsessens musikk og fører sanger hennes ut over heiene til alle skogens dyr. En dag bestemmer prinsessen seg for å gå en tur og havner lengre inn i skogen enn hun noen gang har vært. Det begynner å mørkne og det er både skummelt og spennende. Tenk om hun kommer til å treffe noen av alle de vesener som dronningmoren har fortalt om på slottets eventyrstunder. Kanskje en skogsgnom eller et troll…eller selveste huldra.

Harpetussa er en musikkdramatisk barne- og familieforestilling som inneholder mytiske figurer fra nordisk mytologi og nordiske romanser. Eventyret har rytmiske og musikalske element der publikum får være med og skape. Publikum ledes inn i eventyrslottet der prinsessen sitter i sitt tårnrom og spiller på harpa si. Når eventyret er slutt, smyger de stille ut mens prinsessen sovner til harpas melodier fra Debussys Claire de Lune.

Musikk av blant andre Edvard Grieg, W. Petterson-Berger, Agathe Backer Grøndahl, H. Purcell, G. F. Haëndel og C. Debussy.

Medvirkende:
Adele Halten, harpe og sang