Hvordan tegne musikk

Velkommen til sesongens siste Blårollinger!

Prosjektet består av Øyvind Hegg-Lunde (trommer), Martin Högberg (gitar) og Torbjørn Netland (gitar),

Våren 2011 hadde dette prosjektet en vel gjennomført turné gjennom DKS Fjell og DKS Øygarden, samt Bajazzfestivalen gjennom Bergen Jazzforum.

Musikken som vil bli presentert for publikum vil variere mellom ”enkel” tonal musikk (viser/pop/rock) til musikk som er sterkt preget av improvisasjon med fokus på forskjellige klanger, lydlandskaper og interaksjon mellom musikerne. Et gjennomgående tema i i forestillingen er at det ikke er noe som er rett eller galt når det kommer til hvordan man opplever musikk. Barna blir oppfordret til å reflektere individuelt rundt musikken de hører, og på den måten utvikle et personlig eierskap til sine egne oppfatninger og hvordan de selv forstår og tolker det de hører. Det sentrale i gjennomføringen av konserten vil være ulike ”oppgaver” der barna får anledning til å uttrykke seg gjennom tegning, farger og ord. Her bidrar barna sammen med musikerne og på den måten tilegner de seg en personlig bevisstgjøring rundt det å kunne uttrykke det de selv hører og oppfatter individuelt.

Dørene åpner 12.00, konserten starter 13.00 presis. Stedet er Parkteatret i Oslo (på Olaf Ryes plass). Prisen er 50 kroner for alle rockeunger som har fylt 2 år (NB: kun cash). Vi selger som vanlig vafler , drikke og kaffe i baren.