Ila Auto

Finn fram cowboystøvlene og westernsmokken, søndag 27. september tar Ila Auto over Blårollinger med konserten Blågress for Smågress. Det spellemannsvinnende bandet tar tak i musikken fra de amerikanske sørstater på 40- og 50-tallet og blander den med sanger fra barndommens Norge. Sanger som ”Min katt den har tre tanter” og ”Tre små fisk” spilles side om side med halsbrekkende bluegrasslåter som ”Duelin’ Banjos” og ”Saro Jane”. Sammen med publikum vil Ila Auto også prøve å sette verdensrekord i å synge lavt på ”Grevling i Taket”. Kanskje så lavt at ingen hører det?

Bluegrass er en sjanger som treffer alle aldre midt i hjertet med sin ærlige enkelhet og gode humør, og det er nettopp dette Blågress for Smågress! handler om. På Blårollinger denne gangen vil dere blir kjent med to glade fettere, to ærlige brødre og en kompis fra Kjelsås med vaskebrett. De har alle til felles at de deler inn livene sine i før og etter et sjelsettende møtet med en banjo.

Konserten Blågress for Smågress! er en konsert for countryrockeunger i alle aldre, med allsang om velkjente dyr og dans etter hva man har spist. I tillegg til banjo og vaskebrett får du oppleve kontrabass, mandolin, dobro, og gitar, og kanskje spiseskjeer og tinnfløyter. Hvis du har cowboyhatt, hest, eller snekkerbukse og halmstrå er det ingenting i veien for at dette kan medbringes. Dette gjelder for liten som for stor.

Ila Auto har siden starten i 2005 spilt over 400 konserter for folk i alle aldre, fra rockefestivaler til contryfestivaler, og fra fotballbaner til gymsaler. Barnekonsertene har helt siden starten vært en viktig del av bandets livespilling og dette er ikke første gang de besøker Blårollinger. Vi gleder oss til å danse til Ila Autos lystige toner atter en gang!

Billetter koster 50 kr for alle rockeunger over 2 år. Dørene åpner kl 12, og konserten starter presis kl 13. Vi holder som vanlig til på Parkteateret på Grünerløkka i Oslo der vi selger Oslos kanskje beste vafler og vår sagnomsuste blå brus.