Inga Copeland (UK)

Inga Copeland utgjorde halvparten av den særs hemmelighetsfulle, mystiske og udefinerbare duoen Hype Williams, som desverre aldri kom til Oslo før de to medlemmene gikk hvert til sitt. Men som soloartist fortsetter Copleand å gå sine egne veier, med en form for elektronisk musikk som det er så godt som umulig å sette noen merkelapp på. Etter en rekke obskure utgivelser på minst like obskure formater kom debutplata Because I’m Worth It ut tidligere i år, en plate som forvirret og gledet kritikere i like mengder:

«The oft-bewildering Worth It is, like every record Copeland’s put her name to, a deeply challenging, deliberately unorthodox listen. But you’re not likely to hear another record quite like it anytime soon, and the impression it leaves isn’t an easy one to shake» Pitchfork.

«Copeland looks inward as well as out, drawing on the wider picture and filtering it through the prism of human experience. The outcome is intimate, disarming, and oddly beautiful» Factmag

Billetter: 120,- (forhåndssalg på Tiger)