Jazzfigur – i tråd med musikken

En spennende, musikalsk forestilling med marionetter og andre teaterdukker!

Denne forestillingen kombinerer jazz og figurteater, to kunstformer der improvisasjon er svært viktig. Barna får bli kjent med mange spennende figurer, blant annet et stort troll! Musikken er melodiøs, harmonisk og rytmisk fengende. Hver av dukkene presenterer en egen liten fortelling og har sin egen melodi.

Kombinasjonen av musikk og dukketeater er unik. Barna kommer tett på både musikere og dukkespillere, og lever seg lett inn i de ulike situasjonene.

Forestillingen har et svært utadvendt uttrykk, og har blant annet vært med på en skoleturné i India. JazzFigur- I tråd med musikken er spilt på nærmest samtlige jazzfestivaler i Norge og på dukketeaterfestivaler i Tyrkia og i Danmark.

Medvirkende: Knut Alfsen (dukkespiller) Espen Rud (slagverk) Atle Nymo, Frode Nymo og Kasper Værnes (alternerer på saksofon) Sebastian Haugen-Markussen, Ellen Brekken, Sigurd Hole og Terje Gewelt (alternerer på bass).

Dørene åpner kl. 12.00, konserten starter kl. 13.00.

Under 2 år: Gratis

2-15 år: 50,-

Voksne: 100,-

Vi tar kort i døra, kun cash i kiosken. Vel møtt