Jim Denley/Christian Wallumrød + Secluded Bronte – Bohman Brothers

Jim Denley/Christian Wallumrød
Jim Denley – sax
Christan Wallumrød – synth

Blåser og elektroniker Jim Denley er av Australias framste figurer innen improvisert musikk, og har vært aktiv i over tre tiår. Av samarbeidspartnere kan nevnes Blow Out!-yndlinger som Clayton Thomas, Axel Dörner og Kim Myhr. Ved siden av ham denne kvelden sitter keyboardist/pianist og komponist Christian Wallumrød. Wallumrød har operert i forskjelligarta deler av norsk musikkliv over lang tid. Blant samarbeidspartnere de siste åra finner en Susanne Sundfør, Nils Petter Molvær, Sidsel Endresen og DJ Strangefruit. Trofaste tilhengere av herværende konsertserie vil og huske ham fra improorksteret Dans Les Arbes, som spilte hos oss for noen år sida.

Secluded Bronte

Adam Bohman – voice/objects/electronics
Jonathan Bohman – voice/objects/electronics
Richard Thomas – voice/objects/electronics

Secluded Bronte utgjøres av tre karer fra de britiske øyene. Brødrene Adam og Joanthan Bohman har eksperimentert vilt sida 70-tallet, og har gjennom leken improvisasjon og grenseløs oppfinnsomhet bidratt til å utvide domenet for hva som kan kalles musikk. Med i den utvida familien er Richard Thomas, som heller ikke har holdt igjen hverken som produsent eller utøver, når det har gjeldt å frike ut med knotter og – virkelig – allverdens duppeditter. Thomas har samarbeida med navn her hjemme, som Mari Boine og Mungolian Jet Set og med folk som Squarepusher og Thurston Moore. Secluded Bronte byr på en salig miks av performance, elektro-akustisk friimpro, teater og ravende galskap på Mir denne kvelden.

Meld din interesse på Facebook.

Følg Blow Out! på Twitter.

Konsertserien Blow Out! er et samarbeid mellom jazzmusikere i Oslo og Konsertforeninga

Bohman Brothers gjør også en gratiskonsert på kontoret til nyMusikk, fredag 12. september i forbindelse med Ultima. Improvisasjonsduoen Vilde&Inga spiller også. Dette er et samarbeid mellom Blow Out! og nyMusikk.