John Butcher (UK) / Thomas Johansson / Ketil Gutvik + Ungsoloen: Knut Kvifte Nesheim

GUTVIK UKENTLIG:

John Butcher (sax)

Thomas Johannson (trompet)

Ketil Gutvik (gitar)

Dette blir et klassisk førstemøte selv om Gutvik og Johansson har spilt et stort antall konserter sammen i Large Unit. Det er uansett første gang de spiller med John Butcher, og spenningen er til å ta og føle på. Butcher jobber med improviasajon, egne komposisjoner og eksperimenter med feedback og akustikk, og har spilt med blant annet Derek Bailey, John Tilbury, The EX og Otomo Yoshihide for å nevne en liten håndfull. John Butcher kan ting som ingen andre kan på saksofon. Dette gjør at en hel verden av improviserende saksofonister har latt seg inspirere av hans særegne teknikker og uttrykk. Denne tirsdagen kan det norske publikummet få oppleve originalen.

UNGSOLOEN:

Knut Kvifte Nesheim (1992) er en trommeslager, vibrafonist og komponist fra Oslo. Han ble nylig ferdig med en master i komposisjon og improvisasjon (NOCOM) fra Gøteborg Universitet, og har de to siste årene delt tiden sin i mellom Oslo, Gøteborg og København. Han kan høres live og på skiver med blant annet Mathilde Gross Viddals FRIENSEMBLET, BENREDDIK, og Greta Eacotts (UK) [SIX DRUMMER FORMATION], I tillegg til diverse improvisasjonskonstellasjoner.

Program for Gutvik Ukentlig 2016

Meld din interesse på Facebook

Få første og siste nytt via twitter.com/ketilgutvik