Kong Sverre

Bli med å svinge på rockefoten til elektropop på norsk! KongSverre aka Sverre Thorstensen begynte sitt virke som sangskaper for alvor i 15-års alderen, da han gikk til anskaffelse av en synth og sequencer for surt oppsparte penger som orgelinstruktør for husmødre på Sørumsand. Allerede som 6-åring hørte han Human Leagues Don’t You Want Me Baby på en fotballkassett som det lokale fotballaget hadde gitt ut, og dette satte spor i den unge kongens sjel. Han skjønte aldri hva som var så stas med fuzzgitarer, og etter å ha fått musikerbagasje fra Folk & Røvere, chilensk danseband, Penthouse Playboys og Snuten begynte han lage noe som lignet på den første popmusikken han hørte.

KongSverre har tidligere gitt ut to album, Natur og Jazzelektro. Albumet Fugl kom ut i 2009 og er det siste skuddet på stammen. På Blårollinger spiller KongSverre med fire andre, og de fleste tekstene handler om at det beste er om alle prøver å være fornøyde i sitt eget liv, uansett hvordan man har det.