Ladyfest 2016

SØNDAG 6. MARS @ Deichmanske bibliotek Grünerløkka (gratis inngang) 12:00 – 12:30 Velkommen (enkel servering) 12:30 – 13:45 ANITA SÆBØ (FOKUS) / GRETE HERLOFSEN (Norske Kvinners Sanitetsforening) – Foredrag med internasjonalt overblikk og nasjonale perspektiver på det å være kvinne på flukt. 14:00 – 14:45 FAKHRA SALIMI (MiRA-senteret) – Foredrag om utfordringer og muligheter for integrering av kvinnelige flyktninger i praksis. 15:00 – 15:45 MARIA AMELIE (forfatter og journalist) – Foredrag med personlig perspektiv på det å være ung jente og kvinne på flukt.

LADYFEST OSLO 2016 – For feminister av alle kjønn, i solidaritet med kvinner på flukt.

På programmet i år har vi spesielt fokus på flyktningsituasjonen med flere foredrag og samtaler. Kvinnedagen feirer vi med å gå i 8.mars-toget før det blir varm suppe, appeller og musikk utover kvelden.

TIRSDAG 8. MARS @ Parkteatret

DEN STORE KVINNEDAGSFESTEN!

19:30 – dørene åpner – servering av varm, vegansk suppe til de første som kommer (varmer godt etter 8. mars-toget).

20:00 – Appeller v/ HEDDA LINGÅS FOSSUM (redaktør i magasinet Fett), CATHRINE LINN KRISTIANSEN (talsperson for Feministisk Initiativ Oslo) og SEHER AYDAR (daglig leder i Agenda X)

20:30 – KILDAPHEW (NO)

21:30 – ADÈE (SE) 22:30 – 00:00 – KOSO (Soldal X Krizhl) (NO) DJ-sett