Lisa Busby (UK) + Skrap (NO)

Femme Brutal ønsker velkommen til søndagskonsert i Boksen på Kulturhuset!

Lisa Busby (UK)

Lydkunstner Lisa Busby gjør sin første solokonsert i Oslo, med albumet Fingers in the Gloss i baggasjen. Lisa improviserer frem sangstrukturer og soundscapes ved hjelp av plate- og kassettspillere og andre dingser, i en verden av støy, lydkollasjer og melodier.

Lisa jobber også som foreleser ved Goldsmiths College i London og, i tillegg til soloarbeid, opptrer med gruppene The Nomadic Female DJ Troupe, Rutger Hauser og Sleeps in Oyster.

«This album strips experimental music to its core, consisting often of the barest of textures and Busby’s voice, which is alternately fragile and indomitable.» Echoes and Dust

Skrap (NO)

Skrap er Heida Karine Johannesdottir Mobeck på tuba/effekter og Anja Lauvdal på synther. De spiller improvisert musikk med populærmusikalske byggesteiner, og har også brukt sine betraktelige talenter i bandet Broen og i samspill med blant andre Jenny Hval og Susanna. Duoen er årets Jazzstipendiater, og bruker året på å lage et verk til neste års åpningskonsert på Moldejazz med Trondheim Jazzorkester.

Konserten koster 50,- og begynner klokken 15:00