Lunsjkonsert: Daniel Levin

Konsertforeninga spanderer lunsjkonsert på Sentralen!

Cellisten Daniel Levin gjester oss i forbindelse med konserten Blow Out! Azkadenya + Daniel Levin / Ståle Liavik Solberg, og når muligheten byr seg til å få enda mer fantastisk musikk ut av mannen er vi ikke vanskelige å be.

Daniel Levin har spilt med kvalitetsfolk som Anthony Braxton, Ken Vandermark og Ingebrigt Håker Flaten, og imponerte stort i samspill med Mat Maneri forrige gang han var innom Blow Out! Men denne onsdagen passer det forøvrig glimrende at Levin svinger innom med et solosett. Med i baggasjen har han den splitter nye soloplata «Living» (Smeraldina-Rima), hvor han for første gang presenterer sin tilnærming til celloen i et rent improvisert sett. Resultatet er stillferdig, men alikvel intenst og fysisk, luftig, ustressa, og fullt av underfundige grep og vendinger.

Hør bare her:

Living by Daniel Levin

Så stikk innom i, eller kanskje helst etter, lunsjen og la Konsertforeninga gi deg kulturelt påfyll i hverdagen.

GRATIS!