Marhaug / Alberts + Ich Bin Nintendo!

Deathjazz våkner endelig fra dvalen og gjenoppstår i kjelleren på Revolver

MARHAUG / ALBERTS
De respektive støy- og saksofonmestrene Lasse Marhaug og Kristoffer Alberts spilte for et snaut år siden inn den magiske plata «Organistskolen», og nå skal den endelig slippes! For dødsjazzere kan det vanskelig tenkes en grommere duo. Marhaug har gjennom flere tiår markert seg innen flere felt, men musikalsk har man kanskje hørt han med f. eks Jim O´Rourke, Sunn O))) eller Merzbow. Alberts har på sin side etablert seg som en av landets klart sterkeste saksofonister i band som Cortex og Saka. Felles for begge er at de sitter på tilsynelatende utømmelige arsenaler av vellydende idéer, og skyr sjangerdikterte begrensninger. Rystende!

ICH BIN NINTENDO!
Har det noen gang kommet et mindre jålete band ut av Musikkhøgskolen? Ich Bin Nintendo! møttes riktignok på jazzlinja, men har siden starten dyrket støyrocken. Gutta kan ellers høres med prosjekter som Monkey Plot, Girl og MoE. Som trio har de gitt ut flere skiver; blant annet én med Mats Gustafsson. Liker du DNA og tidlig Sonic Youth? Syns du det meste blir for puslete og svakt? Hør på Ich Bin Nintendo!

DJ DEATHJAZZ står for musikken mellom slagene.