Maud Lindström (S) + Ohnesorg

Maud Lindström er nok Sveriges eneste kjærlighetskritiske, feministiske visesanger, krøniker og poet. Hun har spilt de fleste større svenske festivaler og er nå tilbake i Oslo for å enda en gang levere knivskarp, mild og vakker visesang. Med sitt presise språk og tekster om kjønn, sex og identitet skal hun fra scena på MIR få oss til og le, tenke og rødme.

De som så Maud for et halvt år siden vet at det er en konsert å få med seg! Her spiller hun hyllningsvisa till lesbiskt sex: http://www.youtube.com/watch?v=ieqZ6PrEzVk

Det nystartet bandet Ohnesorg består av Elida og Rudolf som også spiller politisik visesang, riktignok noe mer tradisjonelt enn hos Maud Lindström. Ohnesorg betyr «sorgenfri», og navnet er tatt fra den vesttyske studenten Benno Ohnesorg som ble drept av en politimann i sivil på sin første demonstrasjon i Berlin 1967. Mye av matrialet deres forteller om samfunnet vi lever og har levd i. Vi gleder oss til sanger om drømmer, forbudt kjærlighet, okkupasjoer og et nå glemt Oslo.